Social Selling

Social Selling er igennem det seneste blevet kaldt “Det nye Sorte” inden for salg, men hvad er det egentlig, og hvordan gør man?

Social Selling er en bestemt fremgangsmåde, omkring hvordan en sælger bruger sit personlige netværk til at skabe salgsmæssige fordele for at gennemføre en mere effektiv salgsproces og dermed skabe hurtigere og mere salg.

Social Selling aktiviteter beskrives officielt flere steder som dette:

  • Sælger opbygger et troværdigt brand og et stærkt netværk med potentielle kunder og vitige interessenter på Linkedin.
  • Kunder fodres med relevante, målrettede artikler, rapporter og gode tips, ligesom sælgeren sælgeren lytter og dermed går i dialog med sine interessenter (udvalgte leads)
  • Senere i processen bruger sælgeren dette som afsæt for decideret mødebooking eller andre soft-lead aktiviteter.
  • Med Sales Navigator (Linkedin premium) har sælgeren et uundværligt arbejdsværktøj til mødeforberedelse, lead-generering og opfølgning.

Ønsker du og/eller din virksomhed at vide mere om denne effektive salgsform, eller sidder du i et aktivt erhvervsnetværk, hvor man blandt deltagerne kan bruge Social Selling aktivt, så ræk ud efter os. Vi stiller gerne op og fortæller om hvordan man kommer i gang, og hvordan man laver en solid plan for implementering af Social Selling i en virksomheds salgsafdeling.