Hvordan får du flere anbefalinger på LinkedIn? (3 trins guide)
Selvom du har en god kunde som er glad for dig, eller en kollega der synes at du styrer for vildt, så er der stadigvæk rigtig langt hen til at de skriver dig en god anbefaling på LinkedIn.
Jeg oplever mange, som synes at det kan være grænseoverskridende at spørge efter en anbefaling – men det er klart min oplevelse at det er nødvendigt, nøjagtig som ved køb i en webshop, for her kommer der helt automatisk en mail om at give en anmeldelse på eksempelvis TrustPilot og lignende steder.
Her er 3 ting som virker i forhold til at få flere anbefalinger:
- Skriv HVORFOR du gerne vil have en anbefaling – eks.: Jeg syntes vi havde et godt samarbejde/ fik udarbejdet en god løsning/ flot resultat o.l, derfor vil jeg blive glad…
- Forklar at en anbefaling på LinkedIn er ca 8-14 linjer og IKKE en A4 side som i ”gamle” dage – får langt flere til at skrive en anbefaling da ”opgaven” ikke er så overvældende.
- Vejled gerne om hvad indholdet i anbefalingen kunne være: Jeg vil sætte pris på hvis du vil nævne xxx, xxx og xxx – det gør det nemmere at skrive hvis du kommer med forslag, og du har mere kontrol over hvordan dit digitale brand kommer til at se ud.
Hvad er dine erfaringer ift. at få flere anbefalinger? – glæder mig til at læse din kommentar
Er dette et råd du kan bruge? – Hvor mange anbefalinger vil du kunne sætte dig som mål i næste uge?
75% af B2B køberne bruger de sociale medier I købsprocessen